Troian Mariia

Ph.D., associate professor

Contact information: +38 0542 665042; m.troyan@macro.sumdu.edu.ua

Courses: Development Processes in the World Economy, Conjuncture of the World Commodity and Financial markets, Consumer Behavior in the International Market, International Audit, Economics.

Research Interests: promotion of goods on the international market, consumer behavior, management and marketing of innovations, sustainable development, economic growth, international communications, health economics.

Professional achievements: A graduate of the Faculty of Mechanics and Mathematics of Sumy State University, specialty “Dynamics and Strength”, master’s degree. Then she received a second higher education at the Kiev Institute of Retraining and received a diploma in “Accounting and Auditing”. She graduated from Sumy State University. Candidate of Economic Sciences (2010), specialty 08.00.06 – Economics and Enterprise Management. In 2013 she graduated from Poltava University of Economics and Trade, specialty International Economics. Associate Professor (2015).

She has participated in more than 20 international scientific conferences. She did internships at educational institutions in Germany, Poland and other countries.

Author of about 70 scientific and scientific-methodical works.

Certificate of knowledge of a foreign language: ECL, Certificate of Attainment in Modern Languages. English. Level B2 (2018)


Researcher’s Profiles:

Репозітарій СумДУ
Google Scolar
Researchgate Profile
Профіль у WoS: К-6186-2018

Hobbies: psychology, personal growth, graphic design, drawing, tourism.

Major publications

1. Троян М.Ю. Поведінка споживачів : навч. посіб. / Прокопенко О.В. Троян М.Ю. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 176 с.
2. Прокопенко О.В. Троян М.Ю. Розділ 8. Поведінка споживачів. Маркетинг для ма-гістрів : Навчальний посібник / За заг. ред. д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка. – Суми: ВТД «Університетська книга», 2007. – С. 723-838 .
3. Конспект лекцій з курсу “Поведінка споживачів” / Укладачі: О.В. Прокопенко, М.Ю. Троян. – Суми: Вид-во СумДУ, 2007. – 134 с.
4. Конспект лекцій з курсу “Менеджмент персоналу” / Укладачі: О.В. Прокопенко, М.Ю. Троян, О.О. Дегтяренко. – Суми: Вид-во СумДУ, 2008. – 177 с.

1. Троян М.Ю. Особливості просування інноваційних продуктів / Прокопенко О.В., Троян М.Ю. // Маркетинг і менеджмент інноваційного розвитку : монографія ; за заг. ред. д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка. – Суми : ВТД «Університетська книга», 2006. – С.454-461.
2. Троян М.Ю. Аналіз засобів просування інноваційної продукції на споживчому і промисловому ринку / Троян М.Ю. // Маркетинг і менеджмент інноваційного розви-тку: монографія ; за заг. ред. д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка. – Суми : ВТД «Універси-тетська книга», 2006. – С.467-473.
3. Троян М.Ю. Теоретичні основи просування інноваційних продуктів на ринку / Троян М.Ю. // Проблеми управління інноваційним підприємництвом екологічного спрямування :монографія ; за заг. ред. О.В. Прокопенко. – Суми : ВТД „Універси-тетська книга”, 2007. –С. 320-326.
4. Троян М.Ю. Визначення перспективних інструментів просування інновацій на регіональному ринку / Троян М.Ю. // Маркетинг інновацій та інновації в маркетингу : монографія / за ред. д.е.н, професора С.М. Ілляшенко. – Суми : ВТД «Універси-тетська книга», 2008. – С. 278-290.
5. Троян М.Ю. Моделювання процесу прийняття споживацьких рішень на ринку інновацій / Прокопенко О.В., Троян М.Ю. // Маркетинг інновацій та інновації в мар-кетингу : монографія / за ред. д.е.н, професора С.М. Ілляшенко. – Суми : ВТД «Уні-верситетська книга», 2008. –С. 574-589.
6. Троян М.Ю. Формування комунікаційних ефектів на етапах ухвалення рішення про покупку організаційним споживачем / Троян М.Ю. // Проблеми і перспективи ринкоорієнтованого управління інноваційним розвитком : монографія / за ред. д.е.н, професора С.М. Ілляшенко. – Суми : ВТД «Університетська книга», 2011. – С. 531-543.
7. Троян М.Ю. Управление продвижением промышленных продуктовых инно-ваций / Троян М.Ю. // Научные основы маркетинга инноваций : монографія в 3 т. Том 3. / под ред. д.е.н., проф. С.Н. Ильяшенко. – Суми : ООО «Печатный дом «Па-пирус», 2013. – С.169-183.
8. Prokopenko O., Troian M. Methodic approach to prognosticate enterprise-consumer’s behavioral reaction to its involvement level change after communicative effect // Current problems in management / Edit by: A. Barcik, H. Howaniec, Z. Malara. – Bielsko-Biała : Wydawnictwo Akademii Techniczno-Humanistycznej, ISBN 978-83-65182-15-9, 2015. – P. 289–302. (Республіка Польща)
9. Троян М.Ю. Практичні аспекти формування спеціалізованого інвестиційного фонду (буфера) для забезпечення енергоефективності інноваційних підприємств, що здійснюють зовнішньоекономічну діяльність/ Котенко О.О., Домашенко М.Д., Ко-тенко Ю.Л., Троян М.Ю. // Тестування та оцінювання комерційних перспектив товар-них інновацій : монографія / за заг. ред. Є.І. Нагорного. – Суми : Триторія, 2019. – 355 с.; с. 234-245.
10. Троян М.Ю. Розробка механізму державного стимулювання інноваційних проце-сів на прикладі енергоефективних технологій у контексті забезпечення державної економічної безпеки / Котенко О.О., Домашенко М.Д., Троян М.Ю. // Державне стиму-лювання інноваційного розвитку суб’єктів господарювання: методологічні засади, світовий та вітчизняний досвід : монографія / за заг. ред. канд. екон. наук, доц. Л. С. Захаркіної. – Суми : Сумський державний університет, 2019. – С. 130-142.

1. Троян М.Ю. Особливості просування на ринку інноваційних продуктів / Проко-пенко О.В., Троян М.Ю. // Механізм регулювання економіки. – 2005. – №1. – С. 84-91.
2. Троян М.Ю. Моделювання процесу ухвалення рішень про покупку споживача-мипромислових інноваційних продуктів / Троян М.Ю. // Вісник Сумського націона-льного аграрного університету. Серія Економіка та менеджмент. – 2005. – №6-7 (18-19). – С.239-248.
3. Троян М.Ю. Порівняльний аналіз засобів просування інновацій на споживчому та промисловому ринках / Троян М.Ю. // Механізм регулювання економіки. – 2006. – №2. – С.217-221.
4. Троян М.Ю. Моделирование процесса принятия потребителем решения о поку-пке на рынке инноваций / Прокопенко О.В., Троян М.Ю. // Маркетинг и реклама. – 2006. – №11(123). – С.46-51.
5. Троян М.Ю. Розробка моделі процесу ухвалення споживачем рішення про поку-пку на ринку інновацій / Прокопенко О.В., Троян М.Ю. // Механізм регулювання економіки. – 2007. – №2. – С.65-76.
6. Троян М.Ю. Визначення перспективних інструментів просування інновацій / Троян М.Ю. // Механізм регулювання економіки. – 2007. – №4. – С. 94-99.
7. Троян М.Ю. Оцінка рівня залучення організаційних споживачів у процес ухва-лення рішення про покупку / Прокопенко О.В., Троян М.Ю. // Механізм регулювання економіки. – 2009. – №3. – С. 70-81.
8. Троян М.Ю. Управління просуванням промислової продукції на основі прогнозу-вання поведінкової реакції підприємств-споживачів / Троян М.Ю. // Економіка: про-блеми теорії і практики. – 2009. – №258. – С. 218-227.
9. Троян М.Ю. Залучення споживачів у процес прийняття рішення про покупку на міжнародному ринку/ Прокопенко О.В., Троян М.Ю. // Вісник Криворізького еконо-мічного інституту КНЕУ : [збірник наукових праць]. – 2010. – № 1 (21). – С. 16-19
10. Троян М.Ю. Управление продвижением инновационных продуктов предприя-тий промышленности на региональном рынке/ Прокопенко О.В., Троян М.Ю. // Стратегия инновационного развития регионов : сб. науч. ст. В 2 ч. Ч. 1 / ГрГУ им. Я. Купалы ; редкол.: Ли Чон Ку, Н.В. Марковская (отв. ред.) [и др.]. – Гродно : ГрГУ, 2010. – С. 193-198.
11. Троян М.Ю. Підходи до визначення поняття та до типізаціі залучення підпри-ємства-споживача у процес ухвалення рішення / С. М. Фролов, М. Ю. Троян // Мар-кетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – № 3. – Т. 2. – С. 125-134.
12. Троян М.Ю. Пріоритетні засади взаємодії економіки та екології / М. Ю. Троян, А. В. Нічик // Механізм регулювання економіки. – 2011. – №3. – Т. 2. – С. 50-52.
13. Троян М.Ю. Формування комунікаційних ефектів на етапах ухвалення рішення про покупку організаційним споживачем / М. Ю. Троян // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – № 4. – С. 167-174.
14. Troian M. Yu. Modelling of the processes synchronized dealing with ecological safety within economic system / Prokopenko O. V., Shkola V. Yu., Domashenko M. D., Troian M. Yu. // Economic Processes Management: International Scientific E-Journal. [Електронний ресурс]. – Sumy. – 2015. – № 2. – Режим досту-пу: http://epm.fem.sumdu.edu.ua/download/2015_2/2015_2_24.pdf
15. Троян М. Ю. Организационно-экономические направления реформирования системы здравоохранения в Украине на пути выхода из демографического кризи-са / Троян М.Ю., Костюченко Н. М. // Механізм регулювання економіки. – 2015. – №1. – С. 116-126. – Режим досту-пу: http://mer.fem.sumdu.edu.ua/?cmd=view_article&article_id=375&issue_id=24
16. Troian M., Prokopenko O. Involvement of an enterprise-consumer in the decision-making process: approaches, definitions, factors and structure of formation // International Marketing and Management of Innovations. – ISSN 2451-1668, 2016. – № 1