Воєнний час є надзвичайним травмуючим стресом, що виснажує. Втім, існують певні практики первинної психологічної допомоги, які дозволяють відновити ресурси власного організму.
З метою зміцнення ментального здоров’я дорослих та дітей та підвищення рівня обізнаності з питань допомоги під час воєнного часу, на території Сумщини було впроваджено ініціативу «Воркшопи з ментального здоров’я для працівників освіти Сумської області».
У партнерстві кафедри міжнародних економічних відносин СумДУ, ГО «Центр освіти впродовж життя», Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та Центру професійного розвитку педагогічних працівників Сумської міської ради, було організовано 6 воркшопів щодо вирішення актуальних проблем психічного здоров’я, які виникли як наслідки активних воєнних дій на території України.
«Війна поставила перед закладами освіти нові виклики, а на долю викладачів та педагогів випали нові випробування. Їм довелося не лише проживати власні стресові ситуації, а й стати опорою для учнів у ці складні часи. Саме тому так важливо освітянам володіти знаннями та навичками як самодопомоги, так і допомоги дітям у стресових ситуаціях» – зазначив Юрій Петрушенко
Людина, яка зіткнулася з подією, що травмує, рідко може вийти з неї без будь-яких втрат для психіки. І чим довше триває загроза, коли людина не може ані битися, ані втікати, тим серйозніші наслідки можуть бути. Так формується травматичний стан, який згодом може перейти у посттравматичний стресовий розлад (ПТСР). Звісно, що особливої уваги та турботи потребують в даному аспекті діти.
Науковці говорять, що не всі, хто пережив травмуючий стрес, зіткнеться з ПТСР. Проте, краще не чекати, а допомагати як собі, так і оточуючим відновитися після пережитих подій.
«Наша психіка працює на збереження організму. Стресові фактори роблять нас сильнішими, але за умов, коли ми відчули підтримку, опору, ми могли на деякий час відсторонитись від травмуючи подій. Саме тому так важливо максимально дотримуватися правил безпеки, слідкувати за інформаційною гігієною, знати та виконувати вправи для відновлення» – зазначила тренерка воркшопів Ольга Курганська та координатор заходу від СумДУ Петрушенко Юрій.
Заходи відвідали 122 працівники закладів освіти.
Реалізація заходів відбулося за підтримки Британської Ради, в рамках Проєкту Соціальної Дії.