Войцех Хенрік ДУРАНОВСКІ. Сем Уолтон – спогади засновника компанії з найбільшим доходом в світі
Публікацію я присвячую одному з найуспішніших американських підприємців Сему Уолтону, творцю компанії Walmart. Це не випадкова компанія, а одна з наймогутніших опор американської економіки. У 2019 році* Walmart була найбільшою компанією у світі за рівнем доходів. Сем Уолтон написав свої спогади у книзі “Made in America: My Story”. Це унікальна історія шляху від продавця газет та голубів до одного з найважливіших підприємців у світі.
Заощадження як опора будівництва бізнесу
Сам Уолтон у книзі показує, як формувався його світогляд як людини та підприємця під час Великої депресії 1929-1933 років. Цей важкий час для економіки змінив його підхід до бізнесу та грошей. Він зазначає, що здобуття багатства ніколи не було для нього метою, більше того, гроші не мають великого значення, навіть як гра чи підрахунок результату. Коли його визнали найбагатшою людиною в США, всі були здивовані тим, що він їздить на вживаному пікапі та мешкає у провінційному місті. За словами Уолтона, хвастання в компанії не є доброю ознакою. Якщо керівництво водить занадто дорогі авто або купує занадто дорогі будинки, власники бізнесу це сприймають негативно. Пов’язано це з відчуттям того, що гроші, витрачені на життя в розкоші, забираються у клієнтів або акціонерів компанії. Сам Уолтон розповідає багато історій про людей, які витрачали гроші компанії на дорогі авто марки Кадилак або розкішні вечірки. Однак він констатує, що в бізнесі протримались вони лише короткий час. Підприємці, котрі вижили, вміли вправно керувати витратами, як і він сам.
Конкуренція – найкращий вчитель
Уолтон мріяв потрапити до Університетської школи фінансів у Пенсильванії, провідного американського коледжу бізнесу. Однак через брак коштів він почав вивчати роздрібну торгівлю з книжок, котрі були в його місті. Як він каже: “Ви повинні навчатися у кожного”. З самого початку найважливішим джерелом навчання для нього була конкуренція і, що важливо, він зосереджувався насамперед на тому, що інші роблять добре. Йому було все одно, що вони зробили не так. За свою кар’єру він копіював багато ідей у конкурентів, що він відкрито визнає. Він не побоявся відкривати магазини в місцях, де існувала конкуренція, оскільки вважав, що хороша ціна та сервіс швидко переконають клієнтів перейти до його бізнесу.
Скромний початок у маленьких містах – спосіб для низького стартового капіталу
У Сема було не так багато капіталу, саме тому він розпочав власну справу в невеличкому провінційному містечку Бетонвіль з близько 3000 жителі. Якщо ви хочете побачити, як одна людина може змінити місто, то подивіться, як виглядає Бетонвіль у 2020 році. У Walmart все ще є там штаб-квартира. Зараз це одне з найбажаніших міст для проживання в США, де є багато філій постачальників Walmart, субпідрядників та нових стартапів роздрібної торгівлі. Місто змінилося до невпізнанності не лише з точки зору інфраструктури, але й кількості населення. Сьогодні Бетонвіль – це сучасне, жваве місто, яке не привертало уваги нікого в недалекому минулому. Це було одне з багатьох провінційних міст.
Книга представляє Walmart як компанію зі скромним початком, що обрала стратегію відкриття магазинів у крихітних містах пустелі Америки через порівняно невеликий капітал. Уолтон в першу чергу боровся проти конкуренції ціною. У книзі він описує важливі стратегії економії в компанії, а також підхід «ми продаємо якомога дешевше». Якщо, наприклад, компанія отримала товар на дуже вигідних умовах, вона також передала цю можливість замовнику, завжди додаючи лише свою стандартну норму в розмірі 30 відсотків. Коли прийнята модель бізнесу виявилася успішною – прийшов час відкрити філії в сусідніх містах.
Zeitgeist як важливий елемент рішення підприємця
Цікаво також вказати на Zeitgeist (з німецькоі дух часу) у підприємництві. Сам Уолтон зазначає, що в 1960-х чи 1970-х роках не потрібно було багато інтелекту, щоб значно заробити в дисконтній галузі, яка народилася тоді. Дуже багато людей, які на той час створили свої невеликі магазини і змогли втримати низькі витрати, стали дуже багатими людьми. Кожен день має свій шанс. Сьогодні це можуть бути ІТ-компанії, а завтра компанії з іншої галузі. Варто розуміти, що час для одних підприємств міг бути вчора, а для інших він настане знову завтра.
Необхідність постійних змін
Уолтон неодноразово наголошував на важливості “змін” у бізнесі. Компанія, яка хоче досягти успіху, завжди повинна бути в процесі змін. Як він зізнається, компанія іноді вносить зміни просто заради змін, щоб нічого не було постійним, а люди були готові до нових рішень.
Тим, хто цікавиться підприємництвом, пропоную прочитати цю важливу книгу. Це унікальні спогади одного з найбільших підприємців 21 століття.
Джерело: Sam Walton, „Made in America: My Story”, Estate of Samuel Moore Walton, 1992 рік.
* Дані за 2019 рік.
Інформація підготовлена для http://duranowski.com/uk/
Войцех Хенрік ДУРАНОВСКІ. Сем Уолтон – спогади засновника компанії з найбільшим доходом в світі
Публікацію я присвячую одному з найуспішніших американських підприємців Сему Уолтону, творцю компанії Walmart. Це не випадкова компанія, а одна з наймогутніших опор американської економіки. У 2019 році* Walmart була найбільшою компанією у світі за рівнем доходів. Сем Уолтон написав свої спогади у книзі “Made in America: My Story”. Це унікальна історія шляху від продавця газет та голубів до одного з найважливіших підприємців у світі.
Заощадження як опора будівництва бізнесу
Сам Уолтон у книзі показує, як формувався його світогляд як людини та підприємця під час Великої депресії 1929-1933 років. Цей важкий час для економіки змінив його підхід до бізнесу та грошей. Він зазначає, що здобуття багатства ніколи не було для нього метою, більше того, гроші не мають великого значення, навіть як гра чи підрахунок результату. Коли його визнали найбагатшою людиною в США, всі були здивовані тим, що він їздить на вживаному пікапі та мешкає у провінційному місті. За словами Уолтона, хвастання в компанії не є доброю ознакою. Якщо керівництво водить занадто дорогі авто або купує занадто дорогі будинки, власники бізнесу це сприймають негативно. Пов’язано це з відчуттям того, що гроші, витрачені на життя в розкоші, забираються у клієнтів або акціонерів компанії. Сам Уолтон розповідає багато історій про людей, які витрачали гроші компанії на дорогі авто марки Кадилак або розкішні вечірки. Однак він констатує, що в бізнесі протримались вони лише короткий час. Підприємці, котрі вижили, вміли вправно керувати витратами, як і він сам.
Конкуренція – найкращий вчитель
Уолтон мріяв потрапити до Університетської школи фінансів у Пенсильванії, провідного американського коледжу бізнесу. Однак через брак коштів він почав вивчати роздрібну торгівлю з книжок, котрі були в його місті. Як він каже: “Ви повинні навчатися у кожного”. З самого початку найважливішим джерелом навчання для нього була конкуренція і, що важливо, він зосереджувався насамперед на тому, що інші роблять добре. Йому було все одно, що вони зробили не так. За свою кар’єру він копіював багато ідей у конкурентів, що він відкрито визнає. Він не побоявся відкривати магазини в місцях, де існувала конкуренція, оскільки вважав, що хороша ціна та сервіс швидко переконають клієнтів перейти до його бізнесу.
Скромний початок у маленьких містах – спосіб для низького стартового капіталу
У Сема було не так багато капіталу, саме тому він розпочав власну справу в невеличкому провінційному містечку Бетонвіль з близько 3000 жителі. Якщо ви хочете побачити, як одна людина може змінити місто, то подивіться, як виглядає Бетонвіль у 2020 році. У Walmart все ще є там штаб-квартира. Зараз це одне з найбажаніших міст для проживання в США, де є багато філій постачальників Walmart, субпідрядників та нових стартапів роздрібної торгівлі. Місто змінилося до невпізнанності не лише з точки зору інфраструктури, але й кількості населення. Сьогодні Бетонвіль – це сучасне, жваве місто, яке не привертало уваги нікого в недалекому минулому. Це було одне з багатьох провінційних міст.
Книга представляє Walmart як компанію зі скромним початком, що обрала стратегію відкриття магазинів у крихітних містах пустелі Америки через порівняно невеликий капітал. Уолтон в першу чергу боровся проти конкуренції ціною. У книзі він описує важливі стратегії економії в компанії, а також підхід «ми продаємо якомога дешевше». Якщо, наприклад, компанія отримала товар на дуже вигідних умовах, вона також передала цю можливість замовнику, завжди додаючи лише свою стандартну норму в розмірі 30 відсотків. Коли прийнята модель бізнесу виявилася успішною – прийшов час відкрити філії в сусідніх містах.
Zeitgeist як важливий елемент рішення підприємця
Цікаво також вказати на Zeitgeist (з німецькоі дух часу) у підприємництві. Сам Уолтон зазначає, що в 1960-х чи 1970-х роках не потрібно було багато інтелекту, щоб значно заробити в дисконтній галузі, яка народилася тоді. Дуже багато людей, які на той час створили свої невеликі магазини і змогли втримати низькі витрати, стали дуже багатими людьми. Кожен день має свій шанс. Сьогодні це можуть бути ІТ-компанії, а завтра компанії з іншої галузі. Варто розуміти, що час для одних підприємств міг бути вчора, а для інших він настане знову завтра.
Необхідність постійних змін
Уолтон неодноразово наголошував на важливості “змін” у бізнесі. Компанія, яка хоче досягти успіху, завжди повинна бути в процесі змін. Як він зізнається, компанія іноді вносить зміни просто заради змін, щоб нічого не було постійним, а люди були готові до нових рішень.
Тим, хто цікавиться підприємництвом, пропоную прочитати цю важливу книгу. Це унікальні спогади одного з найбільших підприємців 21 століття.
Джерело: Sam Walton, „Made in America: My Story”, Estate of Samuel Moore Walton, 1992 рік.
* Дані за 2019 рік.
Інформація підготовлена для http://duranowski.com/uk/