23 червня 2023 року відбувся вебінар на тему «Поза ChatGPT – що далі для генеративного ШІ у вищій освіті?», який був спільно організований Європейською асоціацією університетів та Європейською лігою інститутів мистецтв, де було представлено досвід закладів вищої освіти та досліджено, як політика в цій сфері може принести користь установам та їхнім громадам. Захід відвідала к.е.н., доцент кафедри міжнародних економічних відносин Оксана Замора.
Досить довго дослідники досліджували генеративний штучний інтелект – здатний створювати тексти та зображення, які могли бути створені людьми. Проте в останні місяці ця технологія домінувала в заголовках газет завдяки запуску ChatGPT, безкоштовного інструменту для створення текстів. Реакція серед представників вищої освіти розділилася. Хоча одні закликали до заборони, інші вказували на необхідність конструктивної інтеграції цих інструментів у місії вищої освіти. Останній підхід спрямований на використання можливостей, водночас оцінюючи ризики. Немає сумнівів у тому, що генеративні технології штучного інтелекту можуть використовуватися як учнями, так і вчителями для розвитку нового досвіду навчання та розвитку творчості. Однак існують значні занепокоєння, напр. про вигадані «факти» або спосіб збору даних. Існують також виклики для університетів щодо оцінювання роботи, виконаної за допомогою штучного інтелекту.
Доповідачі на заході представляли різні країни світу:
– Павел Покутицький, креативний технолог і старший викладач (Академія дизайну в Ейндховені та Королівська академія мистецтв, Гаага).
– Гріт Волані, (Цюріхський університет мистецтв), Скаут із ШІ.
– Майкл Лобет, юрист (Гарвардський університет) і науковий співробітник і викладач FRS–FNRS (Університет Намюра).
– Джил Уокер Реттберг, професор, співдиректор Центру цифрового наративу (Університет Бергена).