30 березня 2023 року під час роботи Міжнародної науково-практичної конференції “МЕХАНІЗМИ ПРОТИДІЇ СУЧАСНИМ ВИКЛИКАМ І ЗАГРОЗАМ: ДОСВІД ЄС ДЛЯ УКРАЇНИ”, яка проводилася в рамках виконання Проєкту програми ЄС Еразмус+ за темою «Implementation of European Union mechanisms for combating modern challenges and threats» (101085700 – IMEU – ERASMUS-JMO-2022-HEITCH-RSCH) (2022-2025 рр.), пройшли дебати у форматі Карла Попера «Механізми ЄС для протидії сучасним викликам і загрозам: сильні та слабкі сторони».
В рамках дебатів між представниками цільових груп Проєкту (представниками академічної спільноти, міської влади, бізнес-структур, громадським активістам та іншим зацікавленим сторонам) було обговорено питання ефективності механізмів культурної дипломатії в контексті викликів війни.
Основна мета дебатів – формування у студентів навичок критичного мислення, пошуку аргументів, поваги до опонентів, а також вміння донести власну думку у ввічливій формі,
Методика проведення дебатів в рамках Проєкту.
Дебати у форматі Карла Поппера сфокусовані на актуальні і часто глибоко суперечливі позиції та націлені на розвиток навичок критичного мислення, а також толерантності до різних точок зору.
Для проведення дебатів формуються дві команди-опоненти: стверджуюча сторона та заперечуюча сторона, задача яких переконати третю нейтральну сторону – команду суддів (жюрі), у власній позицiї в суперечцi з опонентами, наводячи переконливі аргументи та докази (iсторичні факти, статистичні дані, iнформацiйні довiдки, цитати тощо). Кожна команда заздалегідь отримує кейс з описом обмежень і проблем реалізації політики ЄС та механізмів протидії сучасним викликам і загрозам в Україні, зокрема в межах визначеної тематики дебатів. Завдання однієї сторони – довести нежиттєздатність механізмів ЄС для протидії сучасним викликам і загрозам в Україні; завдання іншої – заперечити нежиттєздатність механізмів ЄС для протидії сучасним викликам і загрозам в Україні.
Учасники дебатів працюють разом у командах із трьох осіб і мають досліджувати обидві сторони кожного обговорюваного питання. Кожній команді надається можливість запропонувати аргументи та поставити запитання команді суперника. Потім судді пропонують конструктивний відгук, коментуючи логічні недоліки, недостатні докази або аргументи, які учасники дебатів могли не помітити.
Під час проведення заходу відповідно до Правил проведення дебатів було сформовано дві команди-опоненти та суддівську команду з усіх інших учасників дебатів, які віддали голос за ту команду, чиї аргументи під час обговорення були більш переконливими.
Представники Стверджуючої сторони:
- Костянтин Котляревський – студент, Технікуму ім. Станіслава Конарського у місті Ополе-Любельське (Польща)
- Марина Лапшина – студент (група Ме-02 а.ан), Сумський державний університет (Україна)
- Вероніка Шевченко – студент(група Ме-11), Сумський державний університет (Україна)
Завдання команди: обґрунтувати дієвість та високу ефективність механізмів культурної дипломатії в контексті викликів російсько-української війни.
Представники Заперечуючої сторони:
- Валерія Домашенко – студент (група Ме-02а.ан), Сумський державний університет (Україна)
- Анна Єрмоленко – Ме-11, Сумський державний університет (Україна)
- Дарина Петровчук – Ме-11, Сумський державний університет (Україна)
Завдання команди: заперечити високу ефективність механізмів культурної дипломатії в контексті викликів російсько-української війни.
До складу журі увійшли всі інші учасники дебатів, які прийняли участь у заході, в т.ч. представники мігрантів, переселенців та національних меншин, які долучилися до дебатів.
Модератори заходу – викладачі кафедри МЕВ к.е.н., доц. Марина Домашенко та к.е.н., доц. Вікторія Школа.
Загалом у дебатах прийняли участь більше 30 учасників, серед яких студенти Сумського державного університету спеціальності міжнародні економічні відносини, студенти інших українських та європейських ВНЗ, а також науковці, викладачі вищих навчальних закладів, представники бізнес-структур та інші стейкхолдери.
Участь у дебати допомогла учасникам розвинути важливi навички, які є необхiдними для досягення успіху у вищій освіті, кар’єрі та професійному житті в сучасному демократичному суспiльствi.
Загалом, в рамках реалізації Проєкту заплановано проведення серії дебатів протягом періоду реалізації Проєкту. Теми дебатів, які плануються до обговорення в рамках реалізації Проєкту, охоплюють Порядок денний ЄС у сфері захисту навколишнього середовища, безпеки, енергетики, зміни клімату, громадського здоров’я та цифрової політики, а також нагальні питання протидії військовій агресії РФ проти України та підтримки країнами-членами ЄС України.
Більше інформації про дебати можна знайти за посиланнями:
Правила проведення дебатів