Кафедра міжнародних економічних відносин
НАВЧАЛЬНО-НАУКОВИЙ ІНСТИТУТ БІЗНЕСУ, ЕКОНОМІКИ ТА МЕНЕДЖМЕНТУ СУМДУ

Давліканова Олена Борисівна

Доцентка кафедри МЕВ, докторка філософії

Контактна інформація.: +38-0542-665042; o.davlikanova@biem.sumdu.edu.ua

 

Дисципліни:

Управління міжнародними проектами, Міжнародний менеджмент.

Наукові інтереси:

Проектний менеджмент, міжнародні відносини, економіка, реформування України, демократичний розвиток.

Професійні досягнення:

Випускниця економічного факультету Сумського державного університету. Освітня програма «Управління проектами», диплом з відзнакою. У 2021 році закінчила аспірантуру в СумДУ та отримала ступінь докторки філософії, галузь знань -«Управління та адміністрування», спеціальність – «Менеджмент».
Учасниця багатьох делегацій від України та міжнародних наукових конференцій, у тому
числі у Бельгії, США, Польщі, Німеччині, Молдові, Великій Британії. Проходила короткострокове навчання в Університеті Лінчепінгу, в Швеції.
Більше дванадцяти років керувала міжнародними проектами, працюючи в міжнародних
організаціях – National Democratic Institute та Friedrich-Ebert-Stiftung. Отримала гранти від
The Airey Neave Trust, The Institute for Real Growth and Oxford Said Business School;
співпрацювала з міжнародними організаціями United Nations Development Programme
(UNDP Ukraine), UN Women, NDI, GIZ та іншими. Ініціаторка та координаторка проекту із
запровадження дуальної форми здобуття освіти в Україні. Співавторка змін до ЗУ «Про
освіту», «Про вищу освіту», Концепції про підготовку здобувачів за дуальною формою
здобуття освіти (ДФЗО), Типового положення та типового договору для ДФЗО, щорічних
звітів для Міністерства освіти і науки України за результатами пілотного проєкту, що
реалізується відповідно до Наказу МОНУ від 15.10.2019 No 1296 «Щодо запровадження
пілотного проєкту в закладах фахової передвищої та вищої освіти з підготовки фахівців за
дуальною формою здобуття освіти».

Нагороджена Почесною грамотою Міністерства науки та освіти України (2019). Учасниця
кількох робочих груп при МОНУ.
Авторка ряду досліджень та науково-методичних праць.

Наукові профілі:

Researchgate Profil 
ORCID 
Linkedin 

Academia

Хобі: 

інтелектуальні ігри, музика, література.

Основні публікації

 

2022 рік

  1. Практичний посібник. ОНТОЛОГІЯ ДУАЛЬНОЇ ОСВІТИ: ДОСВІД НІМЕЧЧИНИ ТА УКРАЇНИ 2020 рік. /  За заг. ред. О. Давліканової. — Київ: ТОВ «ВІСТКА», 2022. — 180 с.

2021 рік

  1. Посібник для оцінювачів результатів навчання для присвоєння професійних
    кваліфікацій /За заг. ред. О. Давліканової, В. Ковтунця та Т. Семигіної. — Київ: ТОВ «ВІСТКА», 2021. — 154 с.
  1. Суд взаємодіє! Практичний посібник з організації комунікаційних та просвітницьких заходів / Назарій Боярський, Валерія Рибак, Олена Давліканова / ГО «Вектор прав людини», Представництво Фонду імені Фрідріха Еберта в Україні — Київ, 2021 р. — 164 с.

 

  1. Стратегічні комунікації для безпекових і державних інституцій : практичний
    посібник / [Л. Компанцева, О. Заруба, С. Череватий, О. Акульшин; за заг. ред. О. Давліканової, Л. Компанцевої]. – Київ: ТОВ «ВІСТКА», 2022. – 278 с.

 

  1. Словник Європейського інституту з ґендерної рівності / пер. М. Бабак,
    О. Давліканової, М. Дмитрієвої, М. Козир, Л. Компанцевої, К. Левченко, М. Скорик, О. Суслової. – Київ : «Вістка», 2021. – 170 с.

2020 рік

  1. Особливості розгляду справ про порушення законодавства про рекламу в частині дискримінації за ознакою статі: Навч. посібник / Н. Стефанів, І. Лилик, О. Бучинська, О. Давліканова та ін. /за ред. О.Давліканова – К.: Представництво Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні, 2020. – 126 с.

2019 рік

  1. Стандарти недискримінаційної реклами: світові тенденції та українські ініціативи; за заг. ред. О. Давліканової, І. Лилик. – Київ: Представництво Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні, 2018. – 116 с.

2016 рік

  1. ГЕНДЕРНИЙ АУДИТ ДІЯЛЬНОСТІ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ / О. Давліканова, Ю. Савєльєва, Н. Світайло /за ред. О.Давліканова – К.: Представництво Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні, 2016. – 40 с.
  2. Права людини в діяльності поліції/ О. Делеменчук, Д. Кобзін, О. Матвійчук та інші/за ред. О.Давліканова – К.: Представництво Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні, 2016. – 79 с.

2012 рік

  1. Ґендерні аспекти бюджетування на місцевому рівні / Практичний посібник / О. Давліканова, Т. Іваніна та інші /за ред. О.Давліканова – К.: Представництво Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні, 2012. – 40 с.
  1. Давліканова О.Б., Перевозова І. Дуальна форма здобуття освіти: передумови та практика впровадження в українському законодавчому полі. Університет у сучасному суспільстві: місія, проблеми, виклики : монографія / за заг. ред. Г. І. Калінічевої. Чернігів, 2019. С.110–136. (0,19 друк. арк.). Особистий внесок: проаналізовано можливості адаптації німецького патерну дуальної вищої освіти до особливостей української системи освіти з огляду на вітчизняну нормативно-правову базу (0,09 друк. арк.).  URL: http://www.library.univ.kiev.ua/ukr/bp/hs-files/hs-2019-7.pdf (дата звернення: 27.03.2020). Давліканова О.Б., Лилик І.В., Максименко О.Л. Дуальна освіта як інноваційна технологія забезпечення кадрового потенціалу національної економіки України. Управління інноваційною складовою економічної безпеки: монографія / за ред. Прокопенко О. В., Школи В. Ю., Щербаченко В. О. Суми : Триторія, 2017. Т. 2. С. 118-124. (0,23 друк. арк.). Особистий внесок: обґрунтовано необхідність впровадження дуальної форми здобуття освіти в Україні, проаналізовано взаємозв’язок із розвитком кадрового потенціалу (0,11 друк. арк.). URL: https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream-download/123456789/66707/7/Prokopenko_monograf_Tom_II.pdf (дата звернення: 13.02.2018). 

The Ukrainian Employers’ Experience of Introducing Dual Studies: The First-Year Results of the National Experiment / Buchynska O., Davlikanova O., Lylyk I., Hofstetter H. Virtual Economics (Index Copernicus and others). 2020. №3(4). P. 211-234. (0,25 друк. арк.). Особистий внесок: досліджено мотивацію стейкхолдерів (роботодавців) та їх готовність до впровадження менеджменту дуальної вищої освіти, узагальнено основні результати першого року впровадження експерименту Міністерства освіти і науки України відповідно до Наказу №1296 (0,14 друк. арк.). DOI: https://doi.org/10.34021/ve.2020.03.04(11)

  1. Васильєва Т.А., Давліканова О.Б. Сценарне планування перспективного розвитку вітчизняного патерну менеджменту дуальної вищої освіти. Вісник Сумського Державного Університету. Серія «Економіка» (Scientific Indexing Services, Google Scholar). Суми, 2020. №2’2020. С. 203-212. (0,59 друк. арк.). Особистий внесок: удосконалено методичні засади сценарного планування перспективного розвитку вітчизняного патерну менеджменту дуальної вищої освіти, що базується на основі теорії дифузії інновацій Басса (0,39 друк. арк.). URL: https://visnyk.fem.sumdu.edu.ua/issues/2_2020/25.pdf (Last accessed: 28.04.2020).
  2. Vasylieva T., Davlikanova O. Formation of the Domestic Dual Studies Pattern and Superposition of Stakeholders. Mechanism of Economic Regulation (Index Copernicus and others). 2020. №4. P. 36-57. (0,44 друк. арк.). Особистий внесок: запропоновано класифікацію стейкхолдерів менеджменту дуальної вищої освіти в Україні за моделлю Менделоу, запропоновано трирівневу класифікацію стейкхолдерів відповідно до рівнів МДВО, здійснено суперпозицію основних стейкхолдерів в координатах «вплив/важливість» із траєкторією змін у п’ятирічній ретроспективі за час формування українського патерну менеджменту дуальної вищої освіти (0,32 друк. арк.). URL: https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream-download/123456789/83753/1/Vasylieva_mer_4_2020.pdf;jsessionid=50E5E652BEE0F365DF3261B16FF40CEC (Last accessed: 24.03.2021).
  3. Davlikanova O., Righter G. Introduction of Dual Education in Ukrainian Higher Educational Establishments and Approaches to Estimation of its Economic Benefits. Business Ethics and Leadership (Index Copernicus and others). 2017. Vol. 1. №4. (0,17 друк. арк.). Особистий внесок: досліджено підходи до адаптації німецького патерну дуальної вищої освіти до національного контексту (0,08 друк. арк.). URL: http://armgpublishing.sumdu.edu.ua/wp-content/uploads/2016/12/files/bel/issue4/Rayter-Davlikanova_BEL_4_2017.pdf (Last accessed: 01.10.2018).
  4. Davlikanova O., Hofstetter H. The «Duales Studium» Adaptation as an Innovation in Ukrainian Tertiary Education: Management Aspects and Results. Marketing and Management of Innovations (Web of Science and others). 2020. №3. P. 208-221. (0,55 друк. арк.). Особистий внесок: обґрунтовано необхідність впровадження менеджменту дуальної освіти саме на рівні вищої освіти, досліджено відмінності між німецьким на українським патернами дуальної вищої освіти (0,36 друк. арк.).  DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2020.3-15
  5. The Ukraine-Based Employers’ Awareness of Dual Studies and Willingness to Engage into the Implementation of Education Innovations / Buchynska O., Davlikanova O., Hofstetter H., Lylyk L. Business Ethics and Leadership (Index Copernicus and others). 2020. №4(3). P. 137-144. (0,15 друк. арк.). Особистий внесок: описано методологію вивчення готовності суб’єктів господарювання, що провадять свою діяльність в Україні, до запровадження менеджменту дуальної вищої освіти; проаналізовано фактори, що створюють перепони для розвитку мереж роботодавців у системі дуальної вищої освіти (0,05 друк. арк.). DOI: https://doi.org/10.21272/bel.4(3).137-144.2020
  1. Аналітичний звіт «Думки здобувачів про дуальну освіту» за результатами дослідження обізнаності роботодавців про дуальну форму здобуття освіти та досвіду участі у пілотному проєкті із її запровадження на рівні фахової передвищої та вищої освіти України / Бучинська О.В., Давліканова О.Б., Лилик І.В., Чайковська А.Б. Київ: Представництво Фонду ім.Фрідріха Еберта в Україні, 2020. 110 с. (2,52 друк. арк.). Особистий внесок: на базі даних, зібраних в рамках кількісного та якісного дослідження, проаналізовано досвід здобувачів вищої освіти, які беруть участь у пілотному проєкті із впровадження дуальної форми здобуття освіти, запровадженого Міністерством освіти і науки України; (0,9 друк. арк.). URL: http://library.fes.de/pdf-files/bueros/ukraine/17747.pdf (дата звернення: 02.03.2021).  
  2. Аналітичний звіт «Думки роботодавців про дуальну освіту» за результатами дослідження обізнаності роботодавців про дуальну форму здобуття освіти та досвіду участі у пілотному проєкті із її запровадження на рівні фахової передвищої та вищої освіти України / Бучинська О.В., Давліканова О.Б., Лилик І.В., Чайковська А.Б. Київ: Представництво Фонду ім.Фрідріха Еберта в Україні, 2020. 100 с. (3,86 друк. арк.). Особистий внесок: описано підходи до організації співпраці закладів вищої освіти та роботодавців в Україні з метою забезпечення підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти (1,23 друк. арк.). URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2020/11/10/Dualna_2_2%20edit%206-11.pdf (дата звернення: 27.04.2021).  
  3. Давліканова О. Б., Іщенко Т. Д., Чайковська А. Б. Аналітичний звіт за результатами першого року проведення експерименту із запровадження пілотного проєкту у закладах фахової передвищої та вищої освіти з підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти відповідно до наказу МОН від 15.10.2019 No1296 «Щодо запровадження пілотного проєкту у закладах фахової передвищої та вищої освіти з підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти». Київ, 2020. 96 с. (3,61 друк. арк.). Особистий внесок: запропоновано методологію вивчення стану розвитку національного патерну менеджменту дуальної вищої освіти, визначено бенчмарки, проаналізовано поточний стан розвитку патерну МВДО в Україні, визначено основні перепони та розроблено рекомендації для основних стейкхолдерів – Міністерства освіти і науки України, роботодавців та їх об’єднань, закладів вищої освіти, здобувачів освіти тощо. (1,75 друк. арк.). URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2020/09/28/zvitza20192020nrshchodorealizatsiyidualnohonavchannya.pdf (дата звернення: 23.07.2020).
  1. Давліканова О.Б., Васильєва Т.А. Пояснення до положення про дуальну форму здобуття вищої та фахової передвищої освіти. Дуальна форма здобуття освіти як одна з моделей поліпшення якості підготовки фахівців для аграрного сектору економіки України: зб. тез міжнар. наук.-практ. конф., 17 жовт. 2019 р. Київ : Наук.-метод. центр ВФПО, 2019. С. 15-33. (0,97 друк. арк.). Особистий внесок: надано роз’яснення до деяких норм проекту Положення про дуальну форму здобуття освіти, запропонованого на громадське обговорення Міністерством освіти і науки України у 2019 році (0,56 друк. арк.). URL: https://nmc-vfpo.com/wp-content/uploads/2019/10/tezy-uchasnykiv-konferencziyi.pdf (дата звернення: 05.12.2019).
  2. Давліканова О.Б. Особливості впровадження дуальної освіти в Україні. Науково-дослідні розробки: сучасні вимоги, оцінка ефективності, комерціалізація: матеріали круглого столу, 13-15 берез. 2019 р. Івано-Франківськ : ІФНТУНГ, 2019. С. 94-96. (0,14 друк. арк.).
  3. Давліканова О.Б. Перешкоди запровадженню в національному контексті дуальної форми здобуття освіти як інструменту підготовки конкурентноспроможної та затребуваної робочої сили. Освіта, перспективи зайнятості та стійкість ринків праці: зб. тез міжнар. наук.-практ. конф. 17 груд. 2020 р. Київ : ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України», 2021. С. 21-25. (0,13 друк. арк.). URL: http://ief.org.ua/docs/scc/18.pdf (дата звернення: 13.02.2021).
  4. Давліканова О.Б. Пропозиції до Стратегії розвитку вищої освіти України на період 2021–2031 років щодо розвитку дуальної освіти. Дуальна форма здобуття освіти: успіхи та проблеми першого року запровадження пілотного проєкту у закладах фахової передвищої освіти України: зб. тез міжнар. наук.-практ. конф. 22 жовт. 2020 р. Київ : Наук.-метод. центр ВФПО, 2020. С. 9-11. (0,15 друк. арк.). URL: https://nmc-vfpo.com/wp-content/uploads/2020/11/zbirnyk-materialiv-22.10.2020.pdf (дата звернення: 04.12.2020).  
  5. Давліканова О.Б. Проблемні аспекти адаптації досвіду Німеччини для впровадження дуальної форми здобуття освіти в Україні на прикладі найбільшого приватного закладу дуальної вищої освіти ФРН Nordakademie. Маркетинг як основа формування стратегії соціально-економічного розвитку прикордонного регіону: матеріали міжнар. наук.-практ. конф. 11-12 листоп. 2020 р. Чернівці : Технодрук, 2020. С. 209-213. (0,25 друк. арк.). URL:http://www.chtei-knteu.cv.ua/ua/content/download/konf_11_12_11_2020.pdf (дата звернення: 18.02.2021).  
  6. Давліканова О.Б. Упровадження дуальної форми здобуття освіти: імплементація vs імітація. Актуальні проблеми технологічної і професійної освіти: матеріали ІІ міжнар. наук.-практ. конф. 14 трав. 2020 р. Глухів : Глухівський НПУ ім. О. Довженка, 2020. С. 129-131. (0,11 друк. арк.). URL: http://tpgnpu.ho.ua/images/my_images/doc_pdf/vidavnictvo/mkonf_2020.pdf (дата звернення: 25.08.2020).