Кафедра міжнародних економічних відносин
НАВЧАЛЬНО-НАУКОВИЙ ІНСТИТУТ БІЗНЕСУ, ЕКОНОМІКИ ТА МЕНЕДЖМЕНТУ СУМДУ

Войцех Хенрік ДУРАНОВСКІ. Дірк Россманн – “Чому психологія та інтуїція важливі в бізнесі?”

«Вже близько полудня першого дня я знав, що займаюся справою свого життя»[1].

Сьогодні я представляю Дірка Россманна – засновника компанії, в якій на даний час працює 55 000 людей по всьому ​​світу. Крім того, у 2010 році йому присвоїли престижне звання «Підприємець року» у Німеччині. З чистим капіталом в розмірі 4,2 млрд. євро посідає він 43 місце у списку найбагатших німців за версією німецького бізнес видання Manager Magazine.

Дірка відносять до молодого покоління, яке після війни, здобуло багатство з нуля (народився в 1946 році). Готуючи цей пост, я використовував автобіографію, написану Дірком Россманном, під назвою “… І тоді я піднявся на дерево. Історія про кар’єру, мужність та життя» (Видавництво «Знак», Краків 2019).

Дитинство у повоєнному Ганновері

Перші роки життя Россманна були непростими, як і багатьох людей, які розбагатіли в повоєнні роки. Він виріс у Ганновері. Після поразки в Другій світовій війні Німеччина опинилася в дуже поганому соціально-економічному становищі, а сам Ганновер, як стратегічно важливе місто, був зруйнований на 90 відсотків. Наш герой народився в сім’ї власників невеликої дрогерії (крамниця, магазин з аптечним крамом.). У ті часи ціни на аптечні товари встановлювались урядом Німеччини, і дрогерії виглядали скоріше як аптеки, ніж відомі нам сьогодні магазини. Тому сім’я радше зводила кінці з кінцями, щоб вижити.

Конкуренція та інновації

Коли ФРН зупинила встановлення цін на аптечні товари, Дірк Россманн був першою людиною, хто започаткував ідею дрогерії, яка працює як супермаркет. Ще до того, як новий закон набув чинності, він призначив всі свої заощадження (а також позику) на відкриття нового магазину в Ганновері. За день до відкриття зі своїм другом він роздавав листівки по всій окрузі, щоб усі знали, що наступного дня відкриється магазин. Дрогерія в новому вигляді тішилась величезним успіхом до такої міри, що вже першого дня отримали половину запланованого товарообігу на місяць. Того дня вони були такі щасливі, що дозволяли деяким клієнтам взяти візок товарів безкоштовно, а вже ввечері команда підкидала вгору гроші у підвалі магазину. Як і у випадку зі Семом Уолтоном, Дірк Россманн у добрий момент зрозумів, що торгівля змінюється. Ось чому він перейшов від невеликих магазинів-аптек до дисконтних крамниць. Россманн вважає, що ринок дисконтів у Німеччині є найбільш конкурентоспроможним у світі. Тільки компанії, що здатні запропонувати найкращу ціну та ефективність процесів, здатні виграти. Низькі ціни та ефективність допомагають німецьким компаніям випередити конкуренцію за кордоном. Цікаво, що Росманн, все-таки зазнав невдачі в Австрії, яку він пояснює культурними відмінностями.

Сила інтуїції та психології

У представленій книзі Дірк Россманн багато разів повторював, наскільки важлива для нього інтуїція при прийнятті бізнес-рішень. Навіть якщо розрахунки вказують на інше, в кінцевому результаті він керується тим, що підказувала внутрішня інтуїція. У молодості він відкинув пропозицію керувати великою компанією, оскільки передчуття підказувало, що варто робити ставку на власну компанію.

Вихований у важкі повоєнні роки, він не міг дозволити собі вищу освіту і мусив працювати. Тим не менше, самоосвіта була для нього дуже важливою. З дитинства захоплювався великими філософськими працями, особливо Шопенгауера та Ніцше. Згодом дуже зацікавився психологією, яку вважає за основу успіху свого бізнесу. Справившись із проблемами, пов’язаними зі стресом, він розпочав свою авантюру з психології, вивчаючи гештальт-терапію. Він прочитав багато книг і навіть сам писав психологічні статті. Однією з найважливіших робіт для нього є книга польсько-швейцарського психолога Аліси Міллер «Драма про успішну дитину. У пошуках себе» (польське видання, зокрема Jacek Santorski & Co, Варшава 1995 та Media Rodzina 2007). В своїй книзі він також згадує інших надихаючих авторів. Компанія Rossmann створила один з перших навчальних центрів у Німеччині, де менеджери середнього та вищого рівня проходили психологічні курси. Спочатку це привертало увагу преси, але таке навчання популярне в США, оскільки люди, які керують компаніями, повинні бути психічно стабільними, стійкими до стресів та не піддаватися на провокації.

Поразки не існують

Наполегливість та вміння долати найскладніші ситуації є для Дірка Россманна одними з найважливіших рис ефективного підприємця. У цій книзі він багато розповідає, як завдяки своїй наполегливості та рішучості він викручувався із неприємностей, коли всі думали, що це поразка. Він підкреслює, що багато людей не досягають успіху в бізнесі через відсутність наполегливості. У такому випадку він застосовує підхід, подібний до підходу Рея Крока, співзасновника мережі ресторанів McDonald’s, який вважав, що наполегливість це найважливіше в бізнесі (а не талант чи освіта). Ми повернемося до Рея Крока в цьому блозі. Сама назва книги “… а потім я поліз на дерево” стосується однієї з найважливіших ситуацій у житті героя та її нестандартного вирішення. Я рекомендую прочитати в книзі, що саме трапилось. Для Дірка Россманна слово “невдача”, як він каже, ніколи не існує і завжди буде шукати рішення (у багатьох випадках дуже креативне).

Підсумок

Рекомендую прочитати цю книгу. Вона показує представника молодого покоління німецьких підприємців, а також реалії економіки та конкуренції на німецькому ринку. Россманн позитивно ставиться до Польщі, веде тут бізнес, а його батько народився у Варшаві в 1899 році як емігрант з Німеччини. Найважливіші уроки з цієї книги це -значення психології для бізнесу, велика конкурентоспроможність німецького ринку, а також дуже доброзичливий та веселий стиль розповіді. Рекомендую.

 

Підготовлено для http://duranowski.com/uk/


[1] Дірк Россманн